PLEASE INSTALL YOAST EN SETUP BREADCRUMBS
Gepubliceerd: 31 augustus 2020

Terugblik op "Vier de zomer in Enschede"

Onder de campagneslogan “Vier de zomer in Enschede” was het deze zomer extra leuk om de zomervakantie in Enschede te vieren. Samen met diverse partners brachten wij, van 6 juli t/m 23 augustus, de binnenstad in zomerse sferen. De binnenstad was aangekleed met kleurrijke tropische vlaggetjes, lampionnen, zomerhoedjes en paraplu's. 

WAAROM DEZE CAMPAGNE

Dit jaar vierden veel mensen hun zomervakantie in eigen land of stad. Daarom hebben wij de campagne “Vier de zomer in Enschede” opgezet. Het doel was om, ondanks dat er geen grote evenementen in de zomer plaats vonden, de binnenstad van Enschede deze zomer nóg gezelliger te maken voor bezoekers en bewoners. Ook zijn er gedurende de zomervakantie leuke zomerblogs en tips toegevoegd op onze website voor bijvoorbeeld de lekkerste zomerlunches, daghappen, diners, culturele uitjes, kinderactiviteiten en shoppen.

Zomerse aankleding

Door de hele stad vond je verrassende grote objecten, o.a. van Enschedese kunstenaar Jelle de Graaf. In de Langestraat en rondom het Ei van Ko stonden een kleurrijke wesp en ijzeren vogel. Op de Oude Markt vond je een zes meter hoge knalroze flamingo en reuze strandstoel. Doordat het was toegestaan om in de strandstoel te gaan liggen of plaats te nemen op de wesp, was dit goed voor vele leuke fotomomenten. Deze foto's, met het goed zichtbare 'Liefs uit Enschede bordje', zijn veelvoudig gedeeld op social media.

Navigeer door middel van de pijltjes in de foto's:

ZEVEN DAGEN PER WEEK

“Het mooie aan dit concept is dat de bezoeker aan de stad Enschede elke dag, zeven dagen in de week, kan genieten van de gastvrijheid van de stad en het zomerse gevoel kan ervaren. We gaan er vanuit dat het een zonnige zomer wordt en dat vakantie vieren in Enschede een feestje wordt”, aldus Marieke ter Brugge, directeur Enschede Promotie.

Video impressie

In samenwerking met Digital Art Productions is er een video impressie gemaakt van de zomer in Enschede. Deze video is ingezet ter promotie op Facebook, Instagram en YouTube en was goed voor ruim 100.000 weergaven.

Samenwerking

Het concept “Vier de zomer in Enschede” is een initiatief van Enschede Promotie en wordt mede mogelijk gemaakt door het Ondernemersfonds Enschede, Vereniging Horeca Stad Enschede (VHSE), Winkelhart Enschede en Gemeente Enschede.