Wij maken gebruik van cookies
Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we om de website goed te laten werken. Onze website maakt ook van cookies van derden gebruik om jou een prettige ervaring op onze online kanalen aan te bieden. Zodat je berichten op social media kunt delen bijvoorbeeld. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op 'akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons privacybeleid.
Akkoord Niet akkoordInteressantere nieuwsbrief voor fans Enschede
Eens in de twee weken gaat er een digitale nieuwsbrief de deur uit naar meer dan 7.000 abonnees van de 'Uit in Enschede nieuwsbrief'. In de nieuwsbrief staan tips voor een bezoek aan Enschede, nieuwtjes zoals nieuwe horecazaken of winkels, het vrijetijdsaanbod, etc. (inschrijven kan hier). Ook de Duitse achterban wordt op de hoogte gebracht over dezelfde onderwerpen. Bijna 5.000 Duitse abonnees ontvangen 1x per maand een nieuwsbrief in hun inbox.
INZET VAN PERSONALISATIE & SEGMENTATIE
De Nederlandse en Duitse nieuwsbrief wordt al erg goed gelezen en we ontvangen regelmatig positieve, persoonlijke reacties van onze lezers. Maar natuurlijk zijn we altijd bezig om al onze middelen te optimaliseren. Om nog meer uit de nieuwsbrief te halen gaan we o.a. gebruik maken van personalisatie: door de (voor)naam van de ontvanger te gebruiken in de aanhef trek je de aandacht van de lezer en is de nieuwsbrief persoonlijker. Dit is een relatief eenvoudige manier om een hoger conversieratio (in ons geval: percentage geopende mails en klikken naar de website) te behalen.
Daarnaast gaan we de database indelen op segmenten. Door de abonnees op te delen in groepen kunnen we gerichte nieuwsbrieven versturen die aansluiten op de interesses van de ontvanger. Eind vorige week is er een mail verstuurd naar alle Nederlandse abonnees met de mogelijkheid om hun eigen profiel te updaten. Wanneer iemand zijn/haar profiel wil updaten, wat overigens niet verplicht is, kan dit gedaan worden door een keuze te maken uit enkele segmenten. Voor de Duitse nieuwsbrief geldt dat er gesegmenteerd wordt op woonplaats. Je kunt je vast voorstellen dat iemand uit Berlijn over het algemeen naar andere dingen op zoek is, bijvoorbeeld informatie over een weekendje weg, dan iemand die in Gronau woont. Daar spelen we op in. Voor de Nederlandse nieuwsbrief wordt er een combinatie gebruikt van woonplaats én interesses. Zo kunnen zeer gerichte nieuwsbrieven verstuurd worden en kan er dieper op een bepaald onderwerp worden ingegaan. Dit allemaal, zodat we de stad nog beter en diverse onder de aandacht kunnen brengen.
De interesses waaruit gekozen kan worden:
- Evenementen en festivals
- Kinderactiviteiten
- Kunst en cultuur
- Wandelen, fietsen en natuur
- Winkelen en horeca
WHAT'S HAPPENING?
ABONNEER je OP ONZE NIEUWSBRIEF.
Ontvang om de twee weken een stakeholdernieuwsbrief met het laatste corporate nieuws van Enschede Promotie. Uitschrijven kan op elk moment.