Wij maken gebruik van cookies
Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we om de website goed te laten werken. Onze website maakt ook van cookies van derden gebruik om jou een prettige ervaring op onze online kanalen aan te bieden. Zodat je berichten op social media kunt delen bijvoorbeeld. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op 'akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons privacybeleid.
Akkoord Niet akkoordEERSTE RESULTATEN 'ENSCHEDE - SEI UNSER GAST'
De afgelopen 1,5 jaar was een bezoek aan het buitenland lastig vanwege corona. Inmiddels zijn, sinds een aantal maanden, Duitse bezoekers weer van harte welkom in Enschede. De rode loper vormt daarom de rode draad van deze campagne en staat symbool voor een warm welkom.
Ook in de slogan van de campagne komt het idee van een warm welkom terug: met de tekst 'Enschede - Sei unser Gast" wordt de Duitse bezoeker uitgenodigd om een dag of weekend naar Enschede te komen en kennis te maken met het brede aanbod van de Erlebnisstadt Enschede. De focus ligt hierbij op de thema's shopping (inclusief Wochenmarkt), culinair, cultuur en natuur.
De campagne is in oktober 2021 van start gegaan en loopt nog door tot eind 2021. Hieronder zijn alvast de eerste belangrijke resultaten uitgelicht.
INFLUENCER MRS. BRIGHTSIDE
Als onderdeel van de campagne is blogster en influencer Vivien Schubert (Mrs. Brighside) een weekend in Enschede geweest. In haar blog deelt ze haar ervaring en vertelt ze over haar activiteiten in Enschede. Met haar website, Instagram en Pinterest bereikt ze bijna 400.000 mensen in Duitsland, vooral in Noordrijn-Westfalen.
Guerilla-actie
Een promotieteam heeft op een rode loper zadelhoesjes uitgedeeld. Het doel: opvallen en zichtbaar zijn in de campagnestad Bielefeld. In totaal zijn 1.000 hoesjes verspreid. Zadelhoesjes zijn praktisch en duurzaam en worden waarschijnlijk niet weggegooid. Zo blijft Enschede een langere periode zichtbaar in Bielefeld. Fietsen wordt door Duitsers automatisch met Nederland in verbinding gebracht en wordt steeds populairder, ook in Duitsland.
Duitse kentekens
Sinds het begin van de campagne zien we het aantal Duitse kentekens in de parkeergarages in Enschede weer toenemen.
Stijging online kanalen
Tijdens de campagneperiode hebben via Google Ads en Facebook diverse campagnes gelopen. Helaas moesten deze door de strengere maatregelen eerder uitgeschakeld worden dan gepland. Op de website zien we wel een duidelijke stijging. De interesse vanuit Duitse bezoekers voor Enschede stijgt: het aantal sessies, gebruikers en nieuwe gebruikers zijn in 2021 ongeveer 12% gestegen ten opzichte van 2020. Ook krijgen we veel positieve reacties op onze social media kanalen. Duitsers vinden het fijn om regelmatig van informatie te worden voorzien. Enschede blijft ook in deze tijd top-of-mind als aantrekkelijke bestemming. We hopen deze inzet bij nog meer Duitse bezoekers terug te zien zodra de situatie weer verbeterd.
Neem voor meer informatie contact op:
Senior Marketeer
WHAT'S HAPPENING?
ABONNEER je OP ONZE NIEUWSBRIEF.
Ontvang om de twee weken een stakeholdernieuwsbrief met het laatste corporate nieuws van Enschede Promotie. Uitschrijven kan op elk moment.