Wij maken gebruik van cookies
Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we om de website goed te laten werken. Onze website maakt ook van cookies van derden gebruik om jou een prettige ervaring op onze online kanalen aan te bieden. Zodat je berichten op social media kunt delen bijvoorbeeld. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op 'akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons privacybeleid.
Akkoord Niet akkoordAlgemene inzichten Duitse kentekens 2020
In 2020 zijn er 238.613 Duitse kentekens in de parkeergarages geregistreerd (bron: IP Parking). Het zal niemand verbazen dat er veel minder Duitsers naar onze stad zijn gekomen dan in 2019, namelijk 38% minder. Eigenlijk mag je 2020 in geen enkel opzicht vergelijken met 2019. We zien echter een aantal positieve periodes, met hele goede cijfers. Het jaar begon met een mooie stijging van 8% in zowel januari als in februari, voordat het coronavirus in Europa voor reisrestricties zorgde. In de vakantiemaand juli was er zelfs een 10% stijging t.o.v. de kentekens van 2019 te zien. Ook in augustus en september wisten de Duitsers onze stad goed te vinden.
Oorzaken en impact van het coronavirus
Reden voor de daling van 38% t.o.v. 2019 is uiteraard het coronavirus. Meer dan zes maanden van 2020 heerste er een reiswaarschuwing/negatief reisadvies voor Duitsers of werd Nederland als risicogebied gecategoriseerd. Helaas vielen ook alle belangrijke bezoekmomenten voor Duitsers (Pasen, Hemelvaart, Pinksteren, 3 Oktober en de hele kerstperiode) in deze periode, waardoor een bezoek van Duitsers niet mogelijk (sterk afgeraden) was. Een direct vergelijk van 2019 met 2020 is daarom alleen beperkt mogelijk. Wel was te zien dat de Duitsers in grote getale naar Enschede kwamen toen waren. Dit geeft veel vertrouwen voor 2021 en we hopen de Duitsers binnenkort weer met open armen te kunnen ontvangen.
Senior Marketeer
Gerelateerde items
Campagne Duitsland
Met onze Duitsland campagne laten we Duitse bezoekers kennismaken met de veelzijdigheid van Enschede. We zetten in op meer bezoekers die langer verblijven om zo van hun bezoek aan Enschede een weekend vol belevenissen te maken.
Lees meerWHAT'S HAPPENING?
ABONNEER je OP ONZE NIEUWSBRIEF.
Ontvang om de twee weken een stakeholdernieuwsbrief met het laatste corporate nieuws van Enschede Promotie. Uitschrijven kan op elk moment.