Wij maken gebruik van cookies
Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we om de website goed te laten werken. Onze website maakt ook van cookies van derden gebruik om jou een prettige ervaring op onze online kanalen aan te bieden. Zodat je berichten op social media kunt delen bijvoorbeeld. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op 'akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons privacybeleid.
Akkoord Niet akkoordCampagne Nederland
enschede als weekendbestemming
Wij voeren volop campagne om Nederlanders te verleiden een weekendje in Enschede en directe omgeving door te brengen. Deze campagne wordt uitgevoerd met de middelen die beschikbaar zijn uit de meeropbrengsten toeristenbelasting.
Bruisende stad
Het gaat goed met de stad. Enschede heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld. Van grote winkelketens tot kleine boetiekjes, creatieve horecaconcepten en meer dan voldoende overnachtingsmogelijkheden; Enschede is hip en happening. Hoog tijd om heel Nederland te laten weten dat Enschede ‘the place to be’ is. Dat doen we met de campagne ‘Wanneer ga jij naar Enschede?’
meer bestedingen
Voor corona heeft de vrijetijdseconomie in Enschede een flinke groei doorgemaakt. De gemeentelijke investeringen in de (binnen)stad hebben onder meer geleid tot minder winkelleegstand. Wij hebben vol ingezet op het aantrekken van meer bezoekers die langer verblijven en meer besteden. Deze gezamenlijke inspanningen hebben geleid tot een toename van het aantal bezoekers en bijbehorende bestedingen in winkels, cultuur en horeca.
doelgroepen
Voor de campagne deden we, samen met Bureau voor Ruimte & Vrije tijd, onderzoek naar de leefstijlen van onze doelgroep. Wij richten ons met de campagne op de leefstijlen Harmoniezoeker, Plezierzoeker en Inzichtzoeker. Dat zijn bezoekers die gaan voor gezelligheid en die houden van plekken waar veel gebeurt. Daarvoor zitten ze in Enschede goed. Met deze inzichten ontwikkelden we de promotiecampagne voor onze stad. Om het aanbod in Enschede goed aan te laten sluiten bij de interesses van de doelgroepen, werken we met thema’s. In het voorjaar ligt de focus op winkelen, evenementen en actief (fietsen en wandelen) en in het najaar op cultuur, culinair en evenementen.
Hier zie je onze campagne
Van treinstations tot lifestylebladen, social media en video-advertising, we zetten in op een afgewogen mix van media om Enschede te promoten. De campagne leidt naar de landingspagina uitinenschede.nl/weekendjeweg. Hier inspireren we bezoekers hun weekendje Enschede te plannen.
Radiocommercial "Wanneer ga jij naar Enschede?"
MEER WETEN OVER DE CAMPAGNE IN NEDERLAND? NEEM CONTACT OP MET
Senior Marketeer
Gerelateerde items
JE KAN DE KORTING KRIJGEN
In samenwerking met ondernemers uit de stad, zetten wij een landelijke campagne in rond winkelen in Enschede met een knipoog naar Black Friday.
Lees meerLandelijke campagne brengt Enschede onder de aandacht
Deze week starten wij een landelijke online- en offline campagne met als doel om de bekendheid van Enschede als weekendbestemming te vergroten en meer binnenlandse bezoekers te verleiden naar de stad te komen.
Lees meerWHAT'S HAPPENING?
ABONNEER je OP ONZE NIEUWSBRIEF.
Ontvang om de twee weken een stakeholdernieuwsbrief met het laatste corporate nieuws van Enschede Promotie. Uitschrijven kan op elk moment.