Wij maken gebruik van cookies
Wij vragen jouw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we om de website goed te laten werken. Onze website maakt ook van cookies van derden gebruik om jou een prettige ervaring op onze online kanalen aan te bieden. Zodat je berichten op social media kunt delen bijvoorbeeld. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op 'akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons privacybeleid.
Akkoord Niet akkoordenschede onder de aandacht als weekendbestemming
Deze week starten wij met een landelijke on- en offline campagne met als doel om de bekendheid van Enschede als weekendbestemming te vergroten en meer binnenlandse bezoekers te verleiden een weekend naar de stad en directe omgeving te komen. Na twee jaar van beperkingen door COVID-19, is deze campagne een vervolg op de campagne die in 2019 is gestart.
De vrijetijdsindustrie zat voor COVID-19 in de lift. Nu is het tijd dat het zich snel herstelt. De groeiende economie leidde tot een toename in consumentenvertrouwen en dit heeft afgelopen jaren een positieve invloed gehad op bestedingen in de horeca en verblijfsrecreatie. Ruim 20% van het besteedbaar budget van een gemiddeld Nederlands huishouden wordt besteed in deze sector, blijkt uit statistieken van het CBS. Uit onderzoek dat I&O research in onze opdracht heeft uitgevoerd, blijkt dat er kansen liggen om meer bezoekers langer te laten verblijven in Enschede.
'Wanneer ga jij naar enschede?'
Met de boodschap ‘Wanneer ga jij naar Enschede?’ wordt de doelgroep getriggerd om aan Enschede te denken bij hun keuze voor een weekendje weg in eigen land. Op deze manier willen we graag de positieve vibe van de stad ook landelijk door vertalen in een campagne. Na een periode van coronamaatregelen en sluitingen, hopen we dat Enschede snel terug is op het niveau van 2019. Enschede heeft zich de afgelopen jaren enorm ontwikkeld, van grote winkelketens tot kleine boetiekjes, creatieve horeca concepten en meer dan voldoende overnachtingsmogelijkheden; Enschede is hip en happening. Hoog tijd om heel Nederland te laten weten dat Enschede ‘the place to be’ is.
aanbod van de stad
In de campagne wordt ingezet op aanbod van de stad laden. Enschede heeft het namelijk allemaal! De doelgroep in combinatie met interessegebieden als shoppen, evenementen, cultuur, culinair en actief (fietsen & wandelen) maakt dat wij inzetten op de juiste groep potentiële bezoekers. De campagne wordt offline én online gevoerd via diverse media zoals NPO Radio 1, Radio 2 en 3FM, Libelle Magazine, Delicious magazine, Volkskrant, NRC Weekend en outdoor reclame en online campagnes.
Leisure Partners
In samenspraak met de Leisure partners is besloten een meerdaagse campagne in Nederland te voeren.
Beluister de radiocommercial
Beluister de radiocommercial
Vragen over dit onderwerp? Neem contact op:
Senior Marketeer
WHAT'S HAPPENING?
ABONNEER je OP ONZE NIEUWSBRIEF.
Ontvang om de twee weken een stakeholdernieuwsbrief met het laatste corporate nieuws van Enschede Promotie. Uitschrijven kan op elk moment.