PLEASE INSTALL YOAST EN SETUP BREADCRUMBS
Gepubliceerd: 21 januari 2022

Jaaroverzicht ENSCHEDE PROMOTIE 2021

Het jaar 2021 stond voor ons in het teken van de ontwikkeling, lancering en uitrol van het nieuwe Merk Enschede. Een mooi hoogtepunt. Maar er was meer...  de succesvolle 'Steun Enschede koop lokaal campagne', de Study in Enschede kortingskaart is gedigitaliseerd, de Enschede cadeaukaart is gelanceerd en foto's en video's van Enschede zijn nu rechtenvrij en gratis te downloaden in onze online mediabank.

Enschede Promotie kijkt terug op een geslaagd jaar. Weten wat we nog meer gedaan hebben? Klik op de button om het jaaroverzicht te bekijken of op onderstaande afbeelding.

Januari en februari

• Enschede Lights Up 2021, met een miljoenenbereik door 25 publicaties in landelijke en regionale media.
  • 'Steun Enschede, Koop Lokaal'-campagne met portretten van ondernemers.
  • Viral gegaan op Facebook met één bericht over 10 nuttige tips die Duitsers moeten weten voor een dagje Enschede. Hiermee is een bereik gehaald van 194.000 en 12.500 klikken naar de website.
  • Online winactie 'Trends en Must-Haves 2021' met diverse grote Duitse websites. Enschede was online zichtbaar bij negen digitale merken van de bekende Duitse mediagroep G+J te zien, met een maandelijks totaal bereik van 151.760.000. Daarnaast is de winactie naar 200.000 nieuwsbriefabonnees verzonden.

Maart

Lancering merk Enschede - Enschede Promotie

MEi

• Extra flight 'Steun Enschede, Koop Lokaal'. Hierbij werd extra nadruk gelegd op de horeca en culturele sector. Dit is gedaan door een mooie video, speciale uitingen in de agendadoeken en door diverse blogs rondom het heropenen van de terrassen. Deze blogs zijn samen 14.500 keer bekeken.
  • 8 mei: Presentatie kandidaatstelling Roze Zaterdag 2023.

Juni

• 9 juni: Lancering mediabank op mediabank.enschedepromotie.nl met gratis rechtenvrije beelden van Enschede, voor niet-commercieel gebruik.
  • 15 juni: Regionale campagne 'Enschede, Zó leuk én dichtbij' gestart. De online campagne binnen het netwerk van Sanoma en onze eigen kanalen heeft een totaal bereik van 735.655 gehad. Daarnaast was de radiospot 137 keer te horen op RTV Oost en zijn mupi's, bussen en huis-aan-huis advertenties ingezet in Twente en de Achterhoek.

Navigeer door de foto's d.m.v. de pijlen.

Juli & augustus

• Lancering nieuwe merk Enschede
  • Start Ambassadeurscampagne Merk Enschede
  • 'Vier de Zomer in Enschede'. De stad is aangekleed met 500 meter vlaggetjes, 100 paraplu’s, 300 lampionnen, vele schepjes en strandhoedjes. Daarnaast waren er bijzondere objecten zoals de XL strandstoel en een 6 meter hoge roze flamingo. Ook stonden de zonnebloemen prachtig in bloei. In drie weekenden waren er muzikale en theatrale acts.
  • 17 augustus: Lancering digitale kortingskaart Study in Enschede. In totaal zijn er nu 2.173 studenten met een digitale pas en 1.383 studenten met een fysieke pas.

September

• 12 september: De Singelloop heeft als eerste evenement het nieuwe Landmark Stadswapen Enschede op het evenemententerrein opgenomen.
  • 20 september: Start bezoekerscampagne Duitsland 'Sei Unser Gast' met de thema's shoppen, culinair, natuur en cultuur.
  • 25 september: Introductie grensoverschrijdende Drielandenroute in het kader van die Tolle Woche. Dit jaar is een folder uitgebracht die is opgemaakt volgens de nieuwe huisstijl en een aantal highlights van de route bevat.
Advertentie Military Enschede-Boekelo - Enschede Promotie

Oktober

• 3 oktober: Organisatie van de startetappe Münsterland Giro met een Funbike event.
  • 8 oktober: Campagne Enschede feliciteert Military Enschede-Boekelo met 50-jarig bestaan.
  • 21 oktober: Online campagne voor Study in Enschede in samenwerking met de Museumnacht met een bereik van 42.594 personen en 106.167 weergaven van de advertenties.
  • 25 oktober: Fietsen en Nederland zijn in de belevingswereld van Duitsers onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarom heeft ons promoteam op het treinstation en op de Universiteit in Bielefeld (DE) 1.000 zadelhoesjes uitgedeeld.

November

• 3 november: Lancering Enschede Cadeaukaart met binnenstadspartners VHSE en Winkelhart. Stand van zaken op 31-12-2021: 14.786 bonnen met tegenwaarde van € 448.665, en 102 deelnemende ondernemers
  • 16 november: Samenwerking met Duitse influencer Absolute-Brightside. De blog van Vivien had in de eerste maand van de campagne 130.000 page views. Op social media is er een bereik van circa  17.000 accounts behaald.
  • 22 november:  Start merkcampagne 'Maak jouw eigen Stadswapen', welke geresulteerd heeft in 65 creatieve inzendingen.

December

Navigeer door de foto's d.m.v. de pijlen.

Online in een vogelvlucht

Jaaroverzicht Enschede Promotie online resultaten 2021

CITYRANKING ENSCHEDE

Vragen over dit onderwerp? Neem contact op: