PLEASE INSTALL YOAST EN SETUP BREADCRUMBS
Gepubliceerd: 14 september 2021

Start campagne duitsland

Duitse bezoekers zijn belangrijk voor Enschede. Zij komen hier graag even besteden relatief veel in de binnenstad. Ook in 2021 staat een Duitslandcampagne op de planning. Vanwege corona start de campagne pas in september. We merken dat Duitsers nog erg terughoudend zijn. Hopelijk helpt de campagne om ze weer een bezoek aan Enschede te laten brengen.

Nieuwe campagnelijn

Door de lancering van het nieuwe merk Enschede moesten ook de uitingen voor Duitsland aan de nieuwe huisstijl worden aangepast. Thema's die dit jaar centraal staan in de campagne zijn shoppen, culinair, cultuur en zien & doen. Mediamixx heeft speelse concepten uitgewerkt voor deze thema's. De rode draad is de rode loper, die wij graag voor onze Duitse gasten uitrollen.

Doelgroep

De doelgroep voor de Duitslandcampagne zijn de persona’s Nora en Michael (volgens het mentalitymodel van Motivaction). De geografische afbakening voor de offline inzet is de driehoek Bielefeld/Minden/Vechta met ook de Euregio en het Noord Ruhrgebied. Online wordt ingezet op straal van maximaal 4 uur reistijd.

Middelenmix

De doelgroep is vooral online te bereiken, hier ligt dan ook de focus op. Er worden advertenties via Facebook ingezet. Ook zijn er video’s gemaakt per thema, die als pre-roll op YouTube worden geplaatst. Met branded player van een Duitse native ads aanbieder worden deze video’s getarget op specifieke doelgroepen.

Blogger Boheme (42.000 followers) komt een weekend naar Enschede en via zijn blog en Instagram stories zal hij zijn volgers informeren over Enschede.

Er is een radiospot ontwikkeld die ingezet wordt. Verder wordt er in het gebied Bielefeld/Minden/Vechta outdoor reclame ingezet. In Bielefeld wordt ook een guerrilla-actie uitgerold.

Heb je vragen? Neem contact op:

Contact